Tips til alene hjemme måltider……

Hei dere.

Da er det lørdag igjen. Poden har dratt til sin far, og det resulterer i at jeg har bare meg her hjemme.

Når disse helgene kommer tar jeg meg litt fri fra matlagingsreset. Som poden sa her forleden når vi planla ukens middagene. Fisk det kan du ha i helgene hvor jeg er hos pappa. Må jo fortelle det, tross utsagnet så prøver jeg å få til et måltid i uken, slik at han får i seg det og. Så nei – jeg hører ikke alltid på ham.

Utenom det har han veldig rett. Det går mye i fisk. Jeg er veldig glad i fisk, samtidig som det er enkelt å tilberede. Om du ikke ønsker å ta frem gryter og kar, noe som jeg har vanskeligheter med i disse helgene, så fungerer det også fint.

Det kan til og med se ut som et herremåltid, og tar kun ett minutt å lage.

Laks, brød eller tacolefse, litt grønt og det du måtte ha av andre grønnsaker. Jeg har funnet ut at å toppe med litt mango gir en særdeles god smak. Gjerne også med litt fetaos.

Bruker du ruccolasalat får du en herlig litt mer krydret smak.

Lag gjerne en liten marinade av litt olivenolje, hakket chili, salt og pepper for å toppe smaken.

Legger ved et bilde, her med tacolefse. Det ser jo ganske så lekkert ut eller?

#alenehjemmemat #enkelmat #fiskemåltid #matglede 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg lager også lettvinte ting når jeg er alene..men blir sjeldent fisk da gitt…Er ikke såååå glad i det…men noe må man ha innimellom…Som du vet..så er jeg litt kresen..så da stopper det med enkelte ting..kos deg! og ja..ser godt ut! Ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg