Alle kan!

Hei dere.

Ja nå er det feriemodus rundt omkring i vårt store land. Skoler er pakket ned og alle venter spent på sommeren og drømmer om en velfortjent ferie.

For noen er det slutt på et kapittel og starten på noe nytt. 

Poden har nå fullført 10 års skolegang og er på vei ut i den vide verden. Til glede, men også selvfølgelig litt bekymring for “hu mor”. Men jeg regner jo med at det går greit.

I den forbindelse har jeg og flere andre foreldre vært på avslutning med overrekking av vitnemål. Stolte og flotte ungdommer entret scenen og gode klemmer ble delt ut. Tårene som var å finne i salen var det nok oss stolte foreldre som sto for.

Rektorer har sagt noen velfortjente ord til den flotte ungdommen, og jeg tror at det har vært mange flotte taler rundt omkring.

Her hos oss gikk talen ut på hva som definerer oss som menneske, og viktigheten av å ikke glemme dette. Dette gjelder selvfølgelig for oss selv, men også når en møter andre mennesker.

Det er ikke status, makt, penger, karakterer eller klær som definerer oss som mennesker, men hvordan en er. Hvordan en behandler seg selv og andre.  Nest kjærlighet om jeg kan kalle det det. Det å være et godt menneske.

Hver elev fikk også utdelt en “medaljong” som jeg velger å kalle det, med innskriften: Alle kan!

Om du er ferdig med skolen, eller har vært det en stund synes jeg at dette er noen flotte ord å ta med seg. Det å være seg selv, dyrke de egenskapene en besitter og for å ikke glemme å være et godt medmenneske. 

Jeg velger å avslutte med noen visdomsord som jeg synes er så sanne når det gjelder en selv, men også i møte med andre. 

– Ingen kan alt men alle kan noe….. 

 

#skoleavslutning #allekan #visdomsord #utiverden

 

16 kommentarer
    1. Et veldig fint og koselig innlegg :-)) Alle kan noe, helt klart. Gratulerer med podens avslutning, en dør er lukket og en ny dør skal åpnes. Spennende tider i vente for dere begge :-))

    2. Veldig flott 😀 Vårt barnebarn nr 2 gikk også ut av 10 i år. Vi fikk dessverre ikke være med på avslutninga pga plassen. Men sønnen vår og hovedpersonen var innom her før de dro avgårde. Faren/sønnen vår bor jo noen mil unna her. Elevene hadde laget film som takk til lærerne , som visstnok skapte mange følelser. Det er uten tvil et nytt stort og viktig trinn i livet de elevene rundt om i landet er i ferd med å ta i disse dager 🙂

    3. Ja alle kan det er jo helt sikkert, og alle de fine ordene du skriver i dette innlegget varmer. Min eldste skal også starte en ny epoke for han han avsluttet sitt 7 år på skolen, nå blir han tenåring og ungdomsskole elev. Gratulere til deg og din sønn jeg skjønner hva du mener det å være bekymret men dette takler du og din gutt veldig godt.
      Nå må du bare tenke at nå er det sommer og sol og snart ferie for deg også…
      Klem fra meg og Elvisgutten….

    4. Ja jeg leser og syntes du har mange bra innlegg, men jeg er så utrolig dårlig til å sette spor etter meg. Med andre or så er jeg dårlig til å kommentere hos dem jeg leser. Ønsker deg og poden som du sier så fint en riktig flott søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg