Noen år på overtid…..

Da har  jeg krøpet til korset.

Mine gamle joggesko har blitt pensjonert, og jeg har fått meg nye.

Jeg har på en måte innbilt meg selv om at hvis jeg skiftet ut de gamle og kjøpte nye, ja da gikk joggeprosjektet mitt “i dass” og at jeg sluttet å jogge. Dermed har jeg holdt på de gamle så lenge så mulig. 

Som dere sikkert forstår er jeg ikke en ekspert på gode løpesko, siden innkjøpet av disse ikke blir gjort så ofte. Optimistisk kommer jeg til sportsbutikken, og ser sko på rekke og rad. Peiler meg inn på paller med sko til halv pris og kikker og kikker. Ser sikkert ganske så forvirret ut. 

En ung ekspeditør kommer bort og spør om jeg trenger hjelp. Forteller ærende mitt, og da begynner spørsmålene. Hva jeg trenger, hvordan dempingen skal være osv. osv. Jeg trodde ikke en trengte å være rakettforsker for å gjøre disse innkjøpene, men tror nok det hadde hjulpet meg i dag.

Men ekspeditøren var tålmodig, og forklarte så godt han kunne. Han kjente sikker lunta, at her var det ei som hadde null peiling. 

Det var en ting jeg fikk med meg, og det var alderen på sko. Demping og slike ting holdt i rundt halvannet år. Tror nok de gamle skoa mine er på lang vei inn i alderdommen, for å si det fint. 

Så nå gleder jeg meg til i morgen for å se om jeg blir litt mer spretten med disse herlighetene. I følge prisen bør jeg springe dobbelt så fort med lange raske skritt som jeg alltid har drømt om. 

 

Innlegget er ikke sponset.

#treningsglede #joggesko #løpesko #trening #joggeprosjekt #joggekroppen

14 kommentarer

Siste innlegg