Kan bilder lyve?

De siste årene har jeg fått litt sans av å ta bilder. Selvfølgelig tar jeg mest bilder her hjemme, og da mer dagligdagse ting. Men både på blogg og i sosiale medier deler jeg mer naturbilder og bilder av ting.

Øyeblikk blir fanget. Noen øyeblikk blir akkurat slik de er, mens andre litt bedre eller litt dårligere.

Har du noen gang opplevd at du har vært en plass hvor du bare kjenner at dette er rene idyllen. Tar noen bilder, og håper at du klarer å fange øyeblikket. Tilbake sitter du med noen bilder som rett og slett ikke ser idylliske ut i det hele tatt. 

Det kan være at stemningen i øyeblikket ikke er mulig å fange med kameraet, eller at lyset ikke er helt rett. Noe er det, men du klarer ikke å sette fingen på det.

Slike øyeblikk har jeg hele tiden, og en masse bilder blir tatt som i grunnen ikke blir brukt til noen verdens ting. Her får minnene regjere, og da velger jeg heller å gjemme på disse.

Bilder kan også ha motsatt effekt. Øyeblikk som ikke er noe spesielle i det hele tatt kan føre til at kamera klarer å ta de mest fantastiske bildene. Igjen sitter du og lurer på hvordan dette skjedde. Underlig, ikke sant?

Bildet er tatt i Vikeså i Rogaland….. og her var det like idyllisk som det ser ut….. Stille vann som jeg ønsker å kalle det.

#bildeøyeblikk #bilder #stavangerinmyheart #rogaland #norway #høst

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg