Ulikheter kan bli suksess

En tanke som slår meg ofte er hvor spennende det er med ulike personligheter. Selv om jeg skriver her at jeg synes det er spennende, interessant og ikke minst lærerikt må jeg ta meg i det innimellom og snu tanken til å sette pris på ulikhetene kontra smyge meg tilbake til tryggheten til de personene som er mer like meg.

Ulike personligheter kan utfylle hverandre, og ikke minst få frem ulike vinklinger av hvordan en ser verden. 

Jeg kom over en liten notis som jeg synes var så fint. Det er fra Obama sitt besøk i Norge her tidligere i høst. Han får  et spørsmål fra en journalist om hvordan han vet at hans beslutninger blir best mulig. På dette svarte han:

” Du må ha folk rundt bordet som ikke ligner på deg. Som ikke bor på samme sted eller ser like ut”

Så med disse orda ønsker jeg dere en fantastisk tirsdag. Vær åpen, lytt, sans og ikke minst vær glad for at vi alle er forskjellige.

#personligheter #ulikheter #mentalhelse #vennskap 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg