Å bli kjent med seg selv er skummelt!

Jeg kom over et innlegg på LinkedIn her om det å ha meninger om andre som en ikke kjente til. Her tok han “Hågen” som han heter for seg å mene noe om personer som en ikke kjenner er mer mangel på at en ikke kjenner seg selv.

Jeg skal ikke ta stilling til det, selv om det kanskje kan  ha noe i seg. Men derimot å kjenne seg selv, eller å bli kjent med seg selv, det kan være en skummel affære.

Kjenne etter, vite hvem en er og ikke minst gode og dårlige sider. Erkjenne og godta både suksesser og nederlag. Vite grunnen for hendelsene, og igjen at det som regel har med seg selv å gjøre og  valga en tar.

Men ikke minst å godta seg selv slik en er. Jeg er klar over at det er sider en kan gjøre noe med, men en må jo først erkjenne disse. Må en ikke?

Jeg tror og at når en kjenner seg selv så er det enklere å by på seg selv, ta sjanser og å leve livet til fulle. Tror du ikke?

Om jeg kjenner meg selv kan jeg vel si tja, men det har fått meg til å tenke.

Jeg tror nok at vi vet mye, men det å erkjenne det – det er litt en annen ting. Er det ikke?

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg føler at jeg kjenner meg selv ganske godt, og synes ikke det er så skummelt. Jeg føler vel også at jeg vet jeg har noen dårlige sider, men ikke så VELDIG fæle tror jeg. Eller kanskje noen synes det 😀 Kanskje det er min manglende erkjennelse 😀 Jeg er mest snill og grei, og byr på meg selv. Men sliter med å ikke ha SÅ høye mål alltid… Lære å gi litt F…innimellom..

    2. Når jeg synes jeg “ser” noe ved et annet menneske – altså noe som engasjerer meg på ett eller annet vis…så innser jeg at det veldig ofte er en speiling i det. En slags paralell til noe i min væremåte eller min situasjon. 😊

    3. Dette var sånne tanker som må fordøyes litt. Ta en par runder innom de dypeste hjernevinningene. før konklusjon eller erkjennelse kommer. Hvem er jeg egentlig? Du ga meg noe å reflektere litt rundt i dag. Liker det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg