Året som vi helst vil glemme går mot slutten….

På årets siste dag vil jeg kommer med noen få refleksjoner over året som har gått. Det har vært et følelsesladet år som har gitt meg mye på både godt og vondt.

Jeg har fått kjenne på redsel, ydmykhet, hjelpeløshet men og takknemlighet og glede. Jeg har “gått på hodet”  flere ganger inn i ukjent farvann, og jeg har tross av redsel kommet meg helskinnet gjennom.

Jeg har gått fra å være ansatt som jeg trodde var en sikker jobb, til å bli delvis permittert, til å si opp jobben og å stå i køen med andre til å søke nye jobber.

Tatt valg som jeg ikke trodde jeg skulle ta og ikke minst forlate en bransje  jeg elsker over alt på jord – Reiselivet.  Bare det i seg selv var vondt, sårt og uvirkelig.

Alt gjort for å overleve, men igjen på usikkert grunnlag.

Når dette er sagt så har jeg lært mye om meg selv dette året. Hva som er viktig for meg, hvor godt det er å hive seg på utfordringer og ikke minst hvor godt det er å senke skuldrene innimellom og ikke la livet gå i 100. Jeg har skolert meg, testet mine evner på arenaer som jeg ikke hadde drømt om og ikke minst jeg har fått så mange klemmer jeg bare ønsket i desember. Ene og alene for jeg tok sjansen på å bruke desember på å jobbe i en barnehage.

I all dette surret rundt meg og mitt, har jeg nok ikke vært den beste vennen i året som har gått. Men jeg har prøvd så godt jeg kunne. Takk alle dere som har holdt ut med meg. Jeg vet dere vet hvem dere er. Uten deres oppbakking, oppmuntring og tro på meg vet jeg ikke hvor jeg hadde endt. Så jeg er evig takknemlig. Jeg føler meg heldig.

Jeg vet at jeg ikke er alene om å hatt et slikt 2020, og det er mange andre som har hatt det, og har det verre enn meg. Men jeg er nok ydmyk til å si takk 2020. Tross motgang har jeg lært utrolig mye, men jeg håper ikke du kommer igjen.

Det nye året bringer nye spennende utfordringer for meg, og jeg er klar. Let`s Rock.

 

Og med dette ønsker jeg dere en flott Nyttår og et godt år som kommer. Året som Covic-19 forsvinner.

Takk igjen til alle som har heiet på meg.

Legger med et bilde jeg tok av Scandic Forum i Stavanger. Der det er hjerterom får en litt annen betydning i disse dager.

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg har mye samme følelsen som deg. Det ble et år med store utfordringer, men jeg sitter igjen med en følelse av at jeg har fått mye igjen. At det alt i alt ble et bra år for meg 🙂 Covid or not.. Bra du har følt det gikk i pluss for deg også <3 Godt nytt år til deg <3

      1. Ja det er slik som må til, men jeg synes jo at tross som jeg sier at det kan være sundt for noen, deriblant meg, er det ufattelig trist med sykdommen eller viruset. De som er rammet, har vært rammet og kommer til å bli med uheldig utfall. Ingen er sikre enda.

    2. Godt nytt år!

      Forstår du har hatt tøffe valg – som så mange andre… Noen har kunnet velge og andre ikke. Så flott at du har jobbet i en barnehage nå i desember – noe jeg tenker har gitt en annerledes arbeidsglede 🙂
      Det har vært et tøft år for de fleste – og heldigvis har vi kommet oss helskinnet igjennom – til året 2021 <3

      Ønsker deg gode dager <3

      1. Ja det har vært tøft, spennende og ikke minst lærerikt. Men jeg tipper at en lærer så mye om seg selv i en slik en situasjon. Og av og til trenger en slike tider, men jeg synes nå det er tragisk for verden det som har skjedd med pandemien. Har ikke noen i min nærhet som er rammet enda dirkete, utenom mer som meg. Godt Nyttår til deg og, dette må bli et bra år for oss alle.

    3. Ja, det året som er lagt bak oss har jammen gitt oss mange utfordringer. Håper på 2021 nå. Ønsker deg fine dager i et nytt år! Heier på deg 🙂

      1. Ja det er så sant det. Det er et spesielt år som jeg håper vi ikke opplever igjen. Men mange har nok hatt det verre en meg og oss hehe. Takk for det – og jeg på deg:) Ha en fin første dag i det nye fantastiske året. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg