Er du stolt som en okse?

Jeg vet at dette ikke er det rette ordtaket, men når jeg var på tur her om dagen så traff jeg på en skikkelig stolt okse. Den sto og speidet over flokken sin og hadde det helt fint så det ut som. Ja den ser jo litt kry ut og, og jeg tipper den har all grunn til det.

Grunnen til tankespinnet mitt i dag er at jeg så på Senkveld i går der ei herlige Kamara på 23 som inspirerte meg. Selvtilliten struttet, sterk og helt klar på sine talenter. Hun er i  musikkbransjen og selv om jeg ikke har hørt om henne før ble jeg fasinert. Tenk å leve livet uten “Janteloven”. Det er sterkt.

Som hun bemerket: Jeg har talent så hvorfor skal jeg ikke være kry av det?

Usikkerhet hemmer og det gjør at vi ikke klarer å få det beste ut av oss selv som hun så fint sa. Tviler du på talentet ditt, unnskylder det og ikke har troa på deg selv? Ja hvem har troa på deg da?

Så folkens, vær kry av det du er flink på, finn det frem, fortell om det og ikke la deg bli hemmet av usikkerhet, andres misunnelse eller at andre ikke har troa på deg. Rop det ut, og vær kry.

Med disse orda ønsker jeg deg en fortreffelig lørdag og helg.

Og husk. Du har lov til å skinne.

10 kommentarer
    1. Herlig historie om oksen, og absolutt om Kamara. Jeg mener selv jeg er stolt av det jeg kan, og ikke redd for å fortelle det heller 😊Jeg tror ikke jeg er bedre enn andre, men jeg er bra i forhold til meg selv 😊

    2. Vet du, jeg tenkte akkurat det samme når jeg så det programmet. Beundrer alle som står frem og er seg selv fra innerst til ytterst, og tør å vise og teste ut sine talenter 🙂 Nå er jo jeg i livets siste fase, men jeg akter ikke å la være å bli fristet av utfordringer 🙂 Ha en flott helg der i vest 🙂

    3. Enig!
      Men her er det viktig at stolthet- og erkjennelse av egne evner/egenskaper ikke går over til å bli hovering over andre, og en ender opp med hva man på godt norsk kaller en overlegen klyse. Dessverre virker det som om det er litt for mange suksessrike folk det virker som er avhengig av en dose ‘Jante’ for å kunne beholde beina på jorden..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg