Et klage innlegg om “joggekroppen”

Hei dere.

Jeg har hatt et prosjekt gående som jeg “internt” har kalt “På jakt etter joggekroppen”. Bakgrunnen for dette kan du lese i mitt første innlegg for omlag et år siden som du finner HER.

Siden den gang har jeg nådd utallige mål. Jeg synes faktisk det er befriende og herlig å ta på joggeskoene og sette avgårde på korte og litt lengre turer. Min “sosiale” angst når det kommer til jogging har jeg også kommet over. Så en klapp på skulderen gir jeg meg titt og ofte på dette grunnlaget.

Men det er en ting ingen har fortalt meg. Rett og slett skadene dette medfører. Hele høsten gikk jeg med en litt reduser høyre fot. Når denne ble bra hadde jeg ca. en måned der alt var fryd og gammen. På en styrke treningstime klarte jeg å gjøre noe uforklarlig med venstre foten og har gått nå redusert med denne siden i slutten av januar.

På grunn av mine skranglete bein fant jeg ut rett før påske at jeg måtte ha et treningsopphold, og tror nok at det har gjort godt. Men i går var dagen.

Var litt frem og tilbake på skal og skal ikke, men etter jobb kjørte jeg innom Mosvannet som er et lite vann som ligger i Stavanger. Dette måtte jeg klare bare jeg tok det rolig.

Det gikk veldig bra, og optimismen i meg steg helt til foten på en måte knakk. Og jeg hadde ikke kommet halvveis engang.

Jeg måtte hive inn håndkle, og tusle lutrygget og haltende tilbake til bilen. Så nå må jeg igjen på rehabilitering.

Her hjemme har jeg gått haltende rundt, og prøvde å få trøst av poden. Men neida, han synes bare at jeg var dum som jogget når jeg hadde vondt i foten …..

Så jeg tror nok bare jeg må innse at jeg har begynt å få noen skranglete bein på mine gamle dager.

På minirunden min klarte jeg å få tatt noen bilder da, og legger de ved. Tross omstendighetene var det en fin tur.

 

Dette ble tatt på gåturen min tilbake. Jeg fikk ihvertfall hatt på meg joggesko.

 

Se hvor flott det er nå:

 

 

En staselig svane passerte jeg på veien.

 

Disse her lekte litt katt og mus. Sprang etter hverandre og lagde et skikkelig leven:

4 kommentarer
    1. nei du skal ikke jogge,med slike bein er rask gange like effektivt og mer skånsomt for beina,høres ut som mine bein,min sen rundt ankelen sprakk,ett år siden opperasjon og må kanskje ta opperasjonen om igjen,det får jeg vite på neste kontroll i juni,så dette bør du ta på alvor ja :=) men fine bilder ja

    2. Uff ja det blir sånn med alderen har jeg funnet ut, man er ikke ung og sprek som når man var 16, men det er så enkelt å glemme. Men etter noen uker så tråkker en uti med begge beina igjen 😉

      1. så sant så sant. Var til legen i dag og fikk litt kjeft siden jeg hadde gått så lenge…… men han hadde et smil rundt munnen. Inntil videre må jeg kun sykle, eller spinning da. he,he.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg