På jakt etter joggekroppen……

Ja kan dere tenke dere? Jeg jogge?

Jeg trodde vel aldri at jeg skulle skrive et slikt innlegg siden jeg har en liten “fobi” mot det å jogge. Du kan lese om det i her.

Nå hadde det seg slik at jeg kom i snakk med en person, ja for noen måneder siden. Han fortalte at han føyk gjennom sanddynene på jærstrendene som bare det. Jeg kom jo med den vanlige frasen om at å jogge det ligger ikke for meg og bla,bla,bla. 

Vel en setning sa han som har boret seg inn i meg, tross om jeg ikke synes det gjaldt han så masse. “Se på meg. Jeg har ikke kropp til å jogge, og jeg får det til”. Han hadde hatt samme innstillingen som meg før han fikk et tips fra en bekjent som han og delte med meg. Korte økter, men det skulle være veldig effektivt. 

Må nevne at han også nevnte at han kunne være med, i mitt tempo da selvfølgelig. Lite visste han at når jeg jogger vil jeg ikke se et eneste menneske. Men i grunnen var ikke det noe problem for jeg jogger jo ikke.

Så etter denne samtalen har jeg fått enda en grunn til å ikke jogge. Jeg har stjålet hans uttrykk, og har brukt det titt og ofte. Jeg har rett og slett ikke joggekropp i tillegg til at jeg får vondt i kroppen bare av å tenke på å jogge.

Men så har jeg jo blitt med på “Dytt” kampanjen på jobb. Kollegaer springer både hit og dit. Jeg trener og jeg går. Men jeg har ikke jogget til nå.

Teknikken eller forslaget han har fortalte meg har ligget å “trigget” i bakhodet. Jeg har tenkt på det titt og ofte, og skjøvet det litt foran meg. Men i dag pushet jeg meg litt ekstra, og testet ut. Jeg var nok ganske så skremt, men vet dere det gikk helt fint, tross min skepsis. Jeg tror faktisk at dette kan funke for meg. Men har jo bare prøvd en gang. Ikke på tredemølle som han sa, men ute. Det skal visstnok være litt vanskeligere, uten at jeg vet noe om det.

Så hvis dette her gjør susen på meg er jeg sikker på at det kan fungere for andre “anti joggere”. Da skal jeg dele, men inntil da tester jeg det ut.

Legger ved et nesten bevis…… måtte jo sette meg nedpå etter økta. Jeg klarte til og med å ikke stoppe for å knipse bilder. Litt kry av det.

#joggekropp #trening #dummiejogging #jogge #stavangerinmyheart

20 kommentarer
    1. Dæsken ta 😀 Det er ikke ofte jeg ser noen skriver “innlegg til seg selv” – men nå fikk jeg en følelse av lese et 🙂 Nå må jeg bare spørre, løper du fra gamle prinsipper eller mot nye ? 😀 Lykke til ,, jeg har aldri praktisert jogging ,, bare for å tilføye det altså 🙂

    2. Jeg har også alltid hatt en joggefobi, om man kan kalle det….
      Men har begynt i all stillhet å prøve det på treningssenter. Og konkurrerer bare med meg selv….:)

    3. Så flink du er! Jeg har akkurat startet å trene selv og det er så deilig og jeg får så mye energi og føler meg så mye friskere og sunnere:))

    4. dedicat: h,ehe. tror bare at konkurranseinstinktet tok meg litt i tillegg til om opplegget funker til og med på meg… he,he. rein nysgjerrighet. Og som jeg skriver i det tidligere innlegget har jeg alltid vært litt misunnelig på de som jogger mil etter mil:))))

    5. Jernbanefrua..: Ja det gikk veldig bra…. jeg fikk ikke vondt en plass, og jeg som alltid får det før jeg begynner…. Så kanskje nå:)))) Er vel litt lik deg jeg og… men har alltid ønsket at jeg hadde synes det er helt fantastisk:))

    6. Lykke til! kan jo være du greier det…Tror at uansett så kommer det an på innstillingen og motivasjonen…hihih..ha en god kveld!

    7. Oj!! Jeg har aldri jogga i mitt liv. Eller et par ganger for 15 år siden forsøkte jeg. I mørket, rundt midnatt, så jeg skulle være helt sikker på at jeg ikke møtte noen i løypa! 😀 Vel, jeg ble ikke smitta av joggesyka, det gikk helt greit over uten varige men. Blir spennende å høre fortsettelsen her.

    8. Marit: Jeg er nok i samme kategori som deg… men dette virker bra. 2.dag unnagjort… og jeg klarer det. Normalt ville jeg ha stoppet når jeg så en annen person… men jeg har klart å holde meg til planen… litt kry av det. Men det har jo bare gått 2 dager he,he.

    9. Jogge er vel ikke det morsomste i verden, men man får bedre kondis og det er jo bra. Bare å hive seg ut i det, gå litt fortere så litt småjogg så er man i gang. Sette små men akseptable mål for seg selv så er det mye mere inspirerende

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg