På jakt etter joggekroppen – uke 2

Ja tenk. Nå har det gått 2 uker og jeg jogger fortsatt. Les mine forrige innlegg om oppstarten HER og HER.

Denne uken har vært litt laber på grunn av en liten skade, samt at jeg hadde besøk. Men 4 turer har jeg fått.

Uansett så har jeg funnet ut at det å jogge er den minst tidkrevende sporten. Ta på klær og sko, så ut. Enkelt og greit. Når jeg da ikke har de lengste turene er de unnagjort på null komma niks. Jeg må ikke glemme å nevne den gode følelsen etterpå, den er jo bare helt fantastisk. Så ja, tross om jeg hadde mine tvil så har jeg begynt å kose meg på turene. 

Skaden jeg fikk da jeg tråkket over på mandag har jeg ikke økt intervallene men istedenfor kortet ned på gå tiden mellom hver økt. Det har gjort at det har vært en litt lenger gå økt i slutten som jeg kanskje hvis kneet har tillat det puttet på en ekstra joggeøkt. Dermed er øktene mine 2×1,5 min i ca. 17 min.

Så hvis du er som jeg var, ble skrekkslagen bare ved tanken på jogging, kan jeg virkelig anbefale deg dette opplegget. Ikke det mest krevende, men det gjør at du klarer å gjennomføre. Øktene kan endres i både tid og intensitet senere. 

Jeg ser frem til atter en ny uke og håper bare at kneet mitt blir bedre etter hvert. For nå er jeg faktisk klar til å gi litt mer gass….. Ps. så er jeg litt kry også:)

 

Dette er fra en tur rundt Stokkavannet forrige helg. Ikke her jeg jogger, for som jeg har sagt så stopper jeg jo nesten aldri for å ta bilde……. 

#trening #joggekropp #jogging #stahet #vilje 

 

Siste innlegg