På jakt etter joggekroppen – uke 1

Hei dere.

Nå har det gått en uke, og tenk jeg har jogget nesten hver dag. 

For de som suser lett over bakketoppene er nok ikke mine tunge steg noe å rope hurra for, men for meg er det en stor bragd. 

På mandag som var hadde jeg et innlegg om beslutningen min, og at jeg hadde fått et forslag til å komme i gang. Det kan du lese om her.

Jeg har gått slavisk etter dette opplegget, og det fungerer for meg. Det er en økt på 20 minutter, og 2×2 minutter vekselsvis jogging og rask gange. Rett og slett 5 ganger jogging. 

En blir nok ikke superjogger av å holde dette opplegget uke etter uke, men jeg tenker at jeg øker joggeøktene for hver uke. Ikke de store økningene, men med noen sekunder. På den måten lurer jeg meg selv litt. For det er det jeg må. Min motvilje mot jogging sitter enda i. 

Normalt så trener jeg flere ganger i uken, går mye og liker meg i timevis i fjellet. Når det kommer til jogging har jeg null tålmodighet og stopper nærmest før jeg er utslitt, i tilfelle jeg blir det. Det føles hvertfall slik. Men kanskje har jeg knekt koden for meg? Det vil vise seg.

Hvis du ønsker å følge samme opplegg som meg anbefaler jeg å begynne enten med tredemølle eller i slett terreng. Jeg er så heldig at jeg på vei hjem fra jobb kan svippe innom et vann her i Stavanger som er litt over 3 kilometer. Det er en perfekt distanse for dette opplegget. 

#trening #jogge #antijogging #joggekroppen

 

 

 

 

 

 

Siste innlegg