Gatelangs i London

Hei dere.

Nå har jeg kommet hjem fra London. Det har vært en litt annerledes jul, men skikkelig koselig. Rolige dager, hektiske dager og dager midt mellom.

Jeg har vært på shopping, julemarkeder, matmarked, titte turer, feiret jul i Sjømannskirken og hatt koselige hjemmekvelder med min bror.

1. juledag er Londons gater nesten folketomme. Folk feirer denne dagen hjemme med julegaveåpning på morgenen og selskaper på kvelden. Så og si alle har fri.  “Tuben” er stengt og det samme er de fleste butikker. Det som er åpent er pubene.

De fleste vi traff på gikk enten tur, da kanskje med en hund eller at de hang utenfor puben. Biler var det minimalt av.

2. juledag derimot flommet det over av folk i gatene. Butikkene var åpne og på Oxford Street gikk en i kø.

På mine mange turer både hit og dit tok jeg en del bilder. Byen var nydelig pyntet til jul. Jeg må ærlig innrømme at med tempoet til min bror samtidig som han kjenner byen, detter jeg litt av hvor vi er til enhver tid.  Dermed blir det litt lite forklaringer på bildene. Håper du liker de for det.

Ønsker dere en fantastisk kveld.

Palace Theatre. Kjent for sine store musicalproduksjoner. Ligger i Shaftersbury Avenue. Teateret ble bygget i 1891 som Royal English Opera House.

Oxford Street 2. juledag.

Inngangen til China Town. China Town i London ligger Soho i City of Westminister.

  1. Whitehall Gardens

London Eye

8 kommentarer

Siste innlegg