Grønt er skjønt og litt skudd

Rene vårstemningen her i Stavangerland i dag. Sol, vindstille og ja, og blir du som meg litt yr av slikt vær så kan du lett bomme på bekledningen. Det gjorde jeg i morges. Men gikk i grunnen bare litt raskere så gikk det greit for det.

I slikt vær så forventer jeg jo at vi er litt lenger mot sommer og mer inni vår enn vi egentlig er. Dermed så blir jeg litt overrasket når det ikke er så grønt som jeg tror i tankene mine. Høres jo ut som jeg ikke er noe ute, men jeg er som regel på en tur hver dag. Men solen, den får meg til å tro. Merkelig det.

Så tross om det var lite grønt så er det på denne tiden at jeg gleder meg over hver grønne flekk. Om det er mose, noen få spirer – i grunnen alt som er grønt. Det som ikke er kommet frem enda, vet jeg ligger litt i dvale og snart spretter det opp. Det gleder jeg meg til. Herlig tid dette, den ventetiden.

Jeg legger med noen bilder og håper du liker de.

 

I grunnen det første tegnet. Herlig følelse når de spretter opp.

 

 

 

Og noe fra i fjor:

 

Tror ikke det blir så mye blomstring på denne som henger her. Temmelig stabil vekst tipper jeg.

 

 

 

 

Stemningsbilde fra stranden i nabolaget mitt. Snart er det full aktivitet med bading, familier som griller og unger som leker i vannskorpen. Herlig.

 

Så ønsker jeg dere en fantastisk søndag. Kos dere så best dere kan. Håper dere alle har like fint vær som oss. Hvis ikke – husk at det er mulig å ta turen hit:) Stor klem fra meg.

4 kommentarer
    1. Så kjempefine og nydelige bilder du viser oss 😊

      Det er en kjempeherlig årstid vi er inne i, og vi her hos oss har hatt det vårlig denne uke. Kjenner vi Trønderværet rett kommer det en doning med snø i mars.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg