Har du prøvd deg på Popcorn gress?

Når nysgjerrigheten overtar, ja da er det nok bare å kjøre på. Denne gangen var det popcorn gress som jeg har fått nyss i på flere innlegg på facebook.

Er du som meg som liker å se resultater med en gang og ikke har helt grønne fingre? Vel, da kan jeg virkelig anbefale at du prøver dette. Det er dekorativt, vokser super raskt og lette å få til.

Og en pose med upoppa popcorn er helt overkommelig i pris – de koster omkring 20 kroner.

Bare se på bildene. Denne første er  sådd for halvannet uke siden inne. Slik ser den ut nå.

 

 

Så hva gjør du? Du kjøper upoppet popcorn. Jeg kjøpte de som ikke skal i microen, vet ikke om det fungerer med de andre. Fylte denne skålen med jord, og la et tynt lag med upoppet popcorn på jorden. Vannet godt og dekket til med et tynt lag med jord på toppen. Deretter har jeg vannet ca. en gang til dagen. Og vips har du popcorn gress.

Jeg plantet en ute også, men den tar litt lenger tid. Den har så vidt begynt å spire, men den kommer seg litt og litt hver dag.

Om en dag eller to kommer jeg nok til å sette denne ut også.

 

Dette er på onsdag:

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg