Hjelpe meg IOS 14,5!

Jeg vet at dette sikkert en fantastisk nyhet at en nå med IOS 14,5 kan låse opp mobilen med munnbind på.  Tross gladnyheten og sikkert mange som jubler rundt omkring var min første tanke hvor lenge vi i grunnen skal måtte gå med disse munnbinda? For om det kommer mange nyvinninger nå på løpende bånd som er knyttet til slike ting kan det høres ut som munnbinda er kommet for å bli.

Jeg har det jo med å lese overskriftene, og så tenker jeg litt før jeg klikker inn. Denne gang ikke et unntak.Tankene, ja de kom jo som vanlig. Hvordan fungerer dette? Er det øynene som gjenkjennes? Og hvor mange uttrykk kan vi ha? Laste inn forskjellige sinnstilstander som glad, sprudlende, sinna, arg, lei og furten? Litt morsom tanke, men litt av en jobb i grunnen.

Det lureste er gjerne å lese artikkelen først, så slipper jeg å fundere slik. For jeg hadde absolutt feil, og det til de grader. Jeg fant fort ut at dette ikke gjaldt meg i det hele tatt. Jeg er nemlig ikke den lykkelige eieren av en Apple Watch.

Men er du? Ja da kommer du lett inn på mobilen uten kode. Du må bare ha Apple Watchen på, og sikkert helst på armen. Vips så indentifiserer den identiteten din.

Tross om min første tanke ikke var så glad for nyvinningen  tenker jeg at dette sikkert er flott når en er på tur i ruskevær eller har buff trukket langt opp mot nesen.

Så når jeg tenker meg om så ønsker jeg nyvinningen velkommen. Kan jo være at jeg får meg en Apple Watch en gang.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg