Hvem vil trollet vondt?

For en tid tilbake tilbrakte jeg noen få timer i Eventyrskogen som ligger i Årdal, Hjelmeland kommune. En fantastisk opplevelse hvor Treskjærer Eldfinn Austgard har skåret ut både troll og andre figurer fra utallige kjente eventyr. Innlegget mitt kan du se HER

En sann nytelse både for store og små, om du enten er der for å leke, sanse eller mimre fra svunnen tid.

Denne opplevelsen kan du nyte gratis, og Eldfinn har brukt 15 år på å bygge opp dette fritidstilbudet, selvsagt i samarbeid med kommunen.

For noen dager siden skjedde det utenkelige. Noen klarte rett og slett ikke la disse figurene stå i fred og har ødelagt flere av figurene. Noen har mistet kroppsdeler, mens andre kun er veltet. Les gjerne saken på VG HER.

Det er veldig trist at disse noen ikke klarer å la ting stå i fred, og jeg undrer meg selvfølgelig på grunnen. Hvorfor. Hvorfor må noen bare ødelegge, og hva er tanken bak?

Jeg har stor forståelse for at Eldfinn har hatt noen tunge dager og sender varme tanker til ham. Slike ildsjeler trenger vi, så la oss heller ta vare på disse heltene og det de utfører.

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg