Hvem ville ha “skjeiv” lugg?

I dag har jeg vært en liten tur til frisøren. Ikke den største forandringen, kun litt “stussing”.

Mens jeg satt der i stolen min, og frisøren klippet som bare det kom der inn en herlig liten gutt med faren. Frisøren fikk beskjed om at han skulle ha skeiv lugg, utenom det fikk frisøren fritt spillerom. Det med den skeive luggen ble gjentatt utallige ganger, bare for sikkerhet skyld tror jeg.

Jeg måtte flire litt for jeg lurte litt på hvem som i grunnen hadde bestemt det med luggen. Var det faren? han selv? eller rett og slett ordre fra moren?

Hvis det hadde vært hjemme hos oss hadde det nok vært det siste. Faren kunne selvfølgelig ta ham med til frisøren, men med klare instrukser som ikke måtte vike. Jeg tror ikke noen tok skade av akkurat det, selv om de to “gutta boys” ikke helt fikk fritt spillerom.

Når han ble større fikk han selvfølgelig velge selv. Jeg var nok bare med til frisøren for å betale. Hva som ble valgt var vel mer etter hva som var “hipt” akkurat der og da.

Men jeg tror nok at det med at jeg bestemte frisyre i tidligere år satt enda litt igjen. Spesielt når han var begynte å bruke det mot faren hvis han ymtet på at han kunne bruke maskinen på ham.  Da var poden raskt ute og fortalte at det fikk han ikke lov til av meg. Dermed var den diskusjonen ferdig.

Så om synderen her er moren? faren? eller poden selv får vi nok ikke vite. Men det satte litt mimring i gang hos meg. Koselig mimring vel og merke.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. ja barn hvet ofte hvordan dei vil ha frisyren,men ikke alltid dei får bestemme selv.Men når barn begynner på skolen synes eg dei kan få lov å komme med egne hår ønsker :=) men skjev lugg,nei det liker ikke jeg da :=)

      1. he,he. det ble flott faktisk. Det er jo litt in nå. Men lurer på om det er en mamma som står bak. Ja vi kan vel ønske – men på et punkt er det flott å se at de kan ta beslutninger selv synes jeg. Om en er enig er en annen ting, men tror at de vokser litt på det.

    2. he he jeg klippet mine selv når de var små, og jo det ble vel ikke så mye ønsker fra de små… det var jo jeg som hadde saksa. Eldstemann hadde stort sett hockeysveis, han prøvde å protestere litt, men det endte stort sett opp med litt lang nakke i alle fall. Mellomste skulle ha rett av hår ved skuldrene en gang. Det var etter eget ønske, men det var litt vanskelig å få rett rundt hele. Så det ble vel mer rett av under ørene enn ved skuldrene. Hun sparte til langt hår etter det. Minstemann har hatt langt hår hele livet, så der har det bare vært stussing. Egentlig er frisører en overvurdert gruppe i samfunnet synes jeg.

      1. he,he. ja det turde aldri jeg. Nå har jeg kun en så det er overkommelig iht. pris. Det er jo stor forskjell på frisører, men som regel synes jeg de er flinke. Men det begynner å bli fryktelig dyrt:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg