Hytte på Solastranden?

Som jeg har nevnt før så må jeg bare innimellom ha en liten dose av Sola stranden. Og i dag fikk jeg påfyllet med en liten formiddagstur.

Normalt går turen til høyre for jeg elsker bare den lille kirken som ligger der mot sjøen, men i dag ble det venstre. Når en kommer helt i enden av turstien her ligger det et temmelig nytt hyttefelt bare et steinkast unna. Nysgjerrigheten tok over, så turen gikk innom.

Det viste seg at det var Ølberg Strandhager som består av 47 parseller som de kalles. Små hytter som jeg vil kalle det som er på 30 kvadrat med 300 kvadrats tomt med. Nå var det jo ikke den rette frodige tiden å vandre rundt her, men jeg synes det var skikkelig koselig. Kunne godt tenkt meg en slik en, et steinkast fra den herlige stranden. Jeg valgte meg til og med ut en, og det er nr. 1. Ligger i fremste rekke mot stranden siden det var en hjørnetomt.

Mellom parsellene var det stier, og hver tomt hadde en hekk rundt. Tipper at turen går oppom på vår og sommer halvåret for å se når alt spirer og gror.

Feltet har og et litt større samlingshus som kan leies til en overkommelig pris for de som ønsker det. Det kan romme 50 personer, så et lite tips hvis du skal ha et selskap.

Jeg legger med noen bilder jeg så håper jeg du liker det.

Ha en fin kveld. Snart ny uke med nye spennende muligheter.

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg