Jeg har gjort det igjen……

Av og til tror jeg at jeg selv tror at jeg bor i litt mer sydligere breddegrader. At når det er sommer, er det sommer for eksempel. På de breddegradene hvor en slipper å se på værvarslene time for time for å vite hva en skal finne på. Litt mer stabilt enn vi har her på vestlandet kan du si.

Siden jeg og har startet ferien, sommerferien altså, så tenkte jeg at å grille det er en fin ting. Det var i grunnen planen i dag, og når sant skal sies skjer ikke det hver dag selv om det er sommer.

Hva våkner jeg til? Joda – styrtregn.

Jeg vet, værvarsel er en fin ting selv om jeg har en vane å glemme det ut.

Som den evig optimist jeg er venter jeg på at det blir litt bedre utpå dagen. Så helt skrinlagt er ikke grillingen enda.

Tross regn og regnbyger kan jeg si at morgenturen i dag gikk mellom bygene. Så i grunnen føler jeg meg veldig heldig. Når jeg tenker meg om kan det hende at jeg kjente en dråpe eller to.

Jeg regner jo med at været skal bli mer sommerlig etter hvert som feriedagene mine går, slik at vi kan ta oss en fjelltur eller to. Poden har nemlig lovet meg å være med, så fingre og tær er krysset.

Ønsker dere en flott mandag, om dere har regnvær eller sol.

 

 

15 kommentarer
    1. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves sies det, så vi får håpe sola kommer seg gjennom tåke og skyer snart. Det har ikke vært så mange dager med opphold her i trøndelag den siste tida heller 😉
      Regn i dag også som det har vært hele helga og forrige uke. Da var det jammen meg dumt jeg la igjen paraplyen på bussen i dag 🙁
      God mandag! 🙂

    2. hehehehe
      ja her styrtregner det også innimellom de litt lettere bygene og de litt mere opplette tidspunktene 😀 Men jeg tror det letter ut på dagen!!! jeg har også ferie 😀 Optimist må man være 🙂

    3. jeg har regnvær og har gjort som du,gått en tur mellom to byger,ja jeg rakk ikke hjem før den nye bygen kom da :=) alle vi som bor på vestlande burde hatt vinterstuer eller gapakuker i hagen,da kunne vi grillet og kost oss under tak ute selv i regnvær

    4. Det er ikke akkurat reprise på godværssommeren vi hadde i fjor hos oss heller. Grått vært og regn. Min svigermor sier: “Etter en god mai får vi en fin sommer”. Nå gjenstår det juli måned om min kjære svigermor har rett da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. He he jeg får si som en sa på jobben i dag… det blir nok bedre vær nærmere jul! Jeg kunne tenke meg litt sommer før det ble jul jeg, men nå er det blitt juli og den første ferieturen er avviklet. Så om du vil se hvordan vi hadde det over vidda til Stavanger kan du ta en titt på siden min, Nordsjøveien kommer i morgen. Jeg hadde tenkt å vært der litt lenger, men når minstemann skulle legge føringene og øvelsekjøring er gøy, ble det mange mil i bil isteden for føttene. Men jeg har flere ferieuker, så det kan nok bli en tur til før snøen kommer.

    6. Vi er nok ganske i slekt.. sånn værmessig.. i vest og i nord. Men det er jo fattigmannstrøst,, regnet blir minst like vått og surt og kaldt om man deler på det 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg