Jeg var fin i dag!

Hei dere.

Har du noen gang opplevd at noen sier til deg: Så fin du er i dag?

Det er jo kjekt å høre? Ikke sant?

Men hva med alle de andre dagene da?

Jeg fikk nemlig denne kommentaren fra en kollega i dag. Ok, jeg hadde tatt på meg maskara, og hadde en dressjakke for anledningen. I tillegg hadde jeg byttet ut de behagelige skoa med litt hæler. Det var nok det som var grunnen. Tror du ikke?

Uansett har jeg lagt meg en liten vane. Når jeg kommenterer, enten sosiale medier eller direkte prøver jeg å gi kommentarer som går på utseende at personen er nydelig, ikke bare i dag, men hver dag. Som for eksempel: Nydelig du er, fin du er osv. Det er litt det samme, men får en litt annen effekt.

Jeg går nok i fellen jeg og innimellom. Men jeg prøver å være litt bevisst på dette siden jeg har hengt meg opp i denne detaljen.

Uansett var det jo kjekt å høre, og som alle andre setter jeg utrolig pris på slike kommentarer. Hvem trenger vel ikke det i hverdagen?

 

Her i bilen hjemover – etter en lang dag på jobb:

14 kommentarer
    1. Ja, det er rart med hvordan man sier ting. Man bør tenke igjennom 🙂 Du ER fin, både på bildet nå,og andre bilder jeg har sett. Men mest av alt virker du som en fin person, det ser jeg av det du skriver 🙂

      1. Takk for fine ord. Ja jeg ser på det samme… og viktig å gi litt komplimenter av og det. Det kan gjøre dagen… både til den som gir og til den som tar imot:) vi trenger det alle sammen

    2. Jeg synes du er veldig fin på alle bilder jeg har sett. Og jeg har ikke tenkt på om du er sminket eller hva du har på deg, for det synes ikke alltid så godt. Men du har fine og gode øyne, og det er noe jeg biter meg merke i, øynene forteller noe dypere enn kun det utvendige.
      Synes du har en god moral i det å gjøre det til en vane å gi komplimenter hver dag, ikke bare en gang i blant. Jeg burde bli mer bevisst på det selv egentlig. Godt du setter litt søkelyset på det, for det er godt å bli positivt lagt merke til 🙂

    3. Hø hø ja man kan jo undre litt hva andre tenker om en de andre 364 dagene i året. Hva nå? Gå med høyere og høyere hæler, mer og mer sminke, for å få et nytt “du er fin i dag”
      vel, det var sikkert ment godt men mnja, det kom litt skjevt ut, kanskje, på ein måte 😉

    4. Det er ett poeng det! Så fin du var på bildet, vet ikke om jeg har sett så mange bilder av deg faktisk. Men om noen sier “så fin du var idag” kan det jo tolkes som om man ikke var like fin dagen før, hehe

    5. Å du lurte meg godt nå for jeg forventet et bilde i helfigur 😂😂😂
      Prøvde si det til gubben i speilet jeg, men han holdt for øya og ristet på hodet……merkelige greier.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg