Liker du bjørnebær?

Bjørnebær har nok alltid vært en stor favoritt her i huset, men i år føler jeg at vi har hatt det litt godt og har titt og ofte hatt varme bjørnebær med is. Grunnen er nok at jeg har vært litt observant når jeg har vært på tur og plukket litt med meg, ja nærmest hver dag.

Så er du på tur her i distriktet, kan jeg love deg at sesongen ikke er over enda, så ha med deg en liten boks til bærene hvis du er en like stor fan som meg. De kan selvfølgelig spises med en gang, puttes i frysen til en annen anledning eller lage gele og syltetøy av. Jeg anbefaler alle variantene.

Jeg var her på et besøk hos noen venner og der dukket denne varianten opp. Veldig godt med is, varme bjørnebær og en liten dasj med krem blandet med Bailyes. (sistnevnte var faktisk veldig godt i kremen).

Ble litt lattermild her når denne figuren dukket opp på min porsjon – ser du den?

 

 

4 kommentarer
    1. Å ja – bjørnebær er en favoritt! Sjelden jeg finner dem her igrunnen….! Men varme bjørnebær, is og litt eggelikør over var en standard i vår vennegjeng i “gamle dager” ….. knallgodt…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg