Pass på! Ikke la deg lure

Ja da var julen over for denne gang, eller vi er vel i romjulen nå så noen dager er nok igjen. Håper dere alle har hatt det fint med godt selskap, god mat og forhåpentligvis en Corona fri jul.

I disse dager ruller de første Covid-19 vaksinene ut, og forhåpentligvis gjør dette at vi kan se lysere på det nye året som banker på døren. Men med disse vaksinene leste jeg her på Dagbladet at en bør være obs på falske vaksiner som er og kommer nok til å florere på nettet. Er det mulig tenkte jeg, men det er nok det.

Så folkens, tross hvor flott det høres ut så ikke tenk på raske løsninger når det kommer til vaksinene. Er det for godt til å være sant, så er det nok det. Vent heller på din tur i køen, om den enn høres eller føles uendelig lang.

Disse vaksinene som er falske er muligens ikke noe nytte i og kan inneholde stoffer som enten ikke hjelper eller er farlige. Refererer her til tidligere falske medikamenter som har florert den siste tiden og som har vært oppe i media.

En liten men viktig oppfordring fra meg på slutten av julen.

Ha en flott søndag og romjul.

11 kommentarer
    1. Jeg tar ikke noe vaksine før legen ringer omtrent 😀 Må nok vente til langt utpå våren siden det ikke er noe spesielt med meg 😀

      1. Det samme her du hehe. Er nok ikke først i køen kan du si. Men jeg unner de som trenger det mest først jeg da. Men jeg synes det er ufattelig at noen kan selge disse tingene da til uskyldige og håpfulle.

    2. Veldig rolig jul..ikke hatt noen julestemning..men spist god mat har jeg så absolutt ! Tar ikke vaksinen før jeg eventuelt “MÅ”… Viktig å være obs når nye ting dukker opp ja.. det meste kan svindles med virker det som… Fin romjul videre til deg også <3

    3. Jeg kommer ikke til å kaste meg på et “supertilbud” om å få vaksine om to uker akkurat. Da er det noe muffens. 🤔Jeg sjekket hvor langt ut i køen jeg er, og minst 1,4 millioner mennesker er foran meg. Det er vel ikke realistisk at jeg får tilbud om vaksine før til våren/sommeren. Det forstår jeg godt. Skal klare å holde avstand og bruke munnbind i noen måneder til.😊

    4. Vi er nok rimelig innen risikogruppen begge to. Men forholder oss i vår lille isolasjon til vi får beskjed fra Helsesentret her, og til det blir vår tur i den køen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg