Ranso På Randaberg – Jeg vant

Tidlig denne uken fikk jeg den heldige meldingen. Du er den heldige vinneren av vår Facebook konkurranse. Og slike meldinger – det liker jeg vet du.

Du skjønner, poden går nå siste året på videregående, og da er det russ i fokus. Og hva følger med? Dugnad, opp og i mente. Toalettruller, boxere, sokker og det som er. Og trenger du noe kan jeg fortelle deg at vi har lager. Bare gi beskjed så får du det du trenger.

Ranso som er en bedrift som tilrettelegger arbeidsplassene for mennesker på Sola og Randaberg Kommune de reklamerte med at de hadde alternativ til dugnader, og hvis du tagget noen som dette kunne være aktuelt for så kunne du vinne en lekker gavepakning med egenprodusert lys, skjærefjøl og servietter. Så da gjorde jeg det. Ja jeg tror du vet hvem jeg tagget.

Og så vant jeg!

Spent møtte jeg opp for å motta gaven min, og jeg kom til en verden jeg ikke visste om. Her var det hjertevarme, koselige lokaler, utsalg av lys og diverse fra eget snekkerverksted og glade mennesker som elsket jobben sin.

Jeg sneik meg rundt og tok noen bilder, og fikk også en liten omvisning på snekkerverkstedet. Og det var ikke måte på hva de kunne trylle frem. Og hadde de det ikke i sortimentet og du ønsket deg noe, ja da kunne du spørre og de lager. Genialt – ikke sant?

 

Utsalgsbutikken – se hvor innbydende den er. Forstår godt at de er kry av arbeidsplassen sin.

 

Ranso har en snekkeravdeling hvor de lager alt innen tre både til private og til næringslivet. Foruten snekkeravdelingen har de pakking og montering, lagerdrift og utkjøring av varer, logo trykk på klær, gartnertjenester og lysdypperi. De har lokaler både på Sola og i Randaberg Kommune.

 

 

Her er gavepakningen som jeg vant:

 

Å bli møtt med et velkommen er alltid kjekt. Føler at en kan gå inn.

 

 

Litt av utvalget:

 

Mellom lysa var det en del varer fra snekkerverkstedet – og disse kunne kjøpes også i andre størrelser enn de som var utstilt.

 

 

Inne på selve Snekkerverkstedet. Som du ser så produseres masse. Helt i enden av bildet ser du noen stoler. Det var disse som ble brukt på Tungenes Fyr utstillingen, da var disse malt i spreke farger. Du kan lese og se de HER.

 

 

Og ikke minst dette flotte juletreet. De lovet at drillen på toppen ikke fulgte med:

 

Og hver bedrift burde jo  ha en kosekrok. Det har absolutt Ranso. Var det ikke koselig?

10 kommentarer
    1. Sånne butikker og arbeidsplasser er gull verdt. Har kjempet politisk for at en slik bedrift ikke skulle bli borte. Slik det ser ut nå, mister de butikken, men ikke arbeidsplassene. Liker ikke at de mister butikken, fordi det er noe med å få vise seg frem utad.

    2. Åh, så mye fint. Særlig gresskarene likte jeg godt. Vi har en slik butikk her også, så nå minnet du meg på at jeg må dra innom der og se om de har noe gøy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg