Grøt Tips

Hei fininger.

Lørdag, og solen skinner igjen. Herlig. Må nok på en liten ruslerunde i dag. Men sitter litt godt i sofaen med en liten kopp kaffe – enda. Det er jo helt skjønt med disse morgenene, som egentlig blir litt lange.

Her hos oss har vi en liten tradisjon med grøt på lørdager. Jeg har for lengst forstått at meg og tålmodighet ikke går så godt sammen. Det vil si med denne grøten. Mang en gang har jeg plutselig blitt opptatt av noe annet når grøten står og putrer, og ja. Du kan vel tenke deg resultatet. Koking over, eller at det setter seg i bunnen. Litt frustrerende.

Men nå er problemet løst. Til og med jeg klarer å stå i ro i 5 min., og da er det nærmest gjort. Jeg går etter anvisningen på pakken, og etter melken er oppi, gir jeg det et raskt oppkok mens jeg rører. Deretter setter jeg grøten i ovnen med lokk på.

Dette gjør jeg om morgenen, og når det blir grøt tid i ca. ett- to tiden er det kun et raskt oppkok som skal til.

Så hver gang det er lørdagsgrøt her, føler jeg meg skikkelig lur og bare smiler for meg selv. Hvis du ikke gjør det på denne måten, er det vel verdt å prøve. Det funker som bare det:)

Ønsker dere en flott lørdag……

#mat #mattips #hus&hjem #famile #hverdag #underholdning #interiør #matglede

22 kommentarer

Siste innlegg