Handling fører til handling

Hei dere.

Jeg har fortalt dere tidligere at jeg liksom ikke helt har kommet i gang etter mitt sløveliv i høst. Hadde jo de største planene at nå når nyåret sto for døren, ja da skulle jeg ta et tak. 

Dager, ja til og med noen uker gikk, men å komme i gang har vært usedvanlig vanskelig denne gangen.

Denne uken derimot har jeg tatt litt tak. Vært på noen turer, trent litt og ikke minst gjort det jeg skulle hjemme.

Motivasjonen før oppdraga har ikke vært helt topp, det skal jeg innrømme. Men istedenfor å sette meg godt ned i sofaen har jeg begynt å sette ting klar. Når jeg derimot har gjort det, er det så mye enklere å fortsette. 

Jeg har gjerne lurt meg selv, men det har funket. 

For eksempel om jeg har hatt planlagt å støvsuge, så er jo selvfølgelig min første tanke. Jeg tar det i morgen. 

Nå har jeg derimot begynt å hente støvsugeren, og tenkt at da har jeg funnet den frem. Når det er gjort er det så mye enklere å ta neste musesteg, kanskje med at jeg sier til meg selv at jeg tar et rom. Vips så har jeg støvsugd hele huset.

Rett og slett som overskriften sier. Handling fører til handling.

Har du som meg slitt med motivasjonen kan kanskje denne metoden hjelpe. Det har hvert fall funket for meg.

Ønsker dere en fantastisk kveld videre…… og nå skal jeg sige ned i sofaen…..

 

#motivasjon #sløv 

17 kommentarer

Siste innlegg