Juleminner

Tenk første helgen i advent er over.

I år har jeg fått opp juletre og pynt allerede. Poden skal feire jul med sin far, og det er grunnen til den tidlige pyntingen. Synes det er litt koselig å ha litt “juletid” med ham før han fyker avgårde. Litt baking har vi og gjort. Så huset både ser og lukter julete. Herlig.

Når jeg pakker opp julepynten bruker jeg alltid lang tid. Det er ikke alt jeg tar frem, men må ta meg i det og drømme tilbake til svunnet tid.  Jeg har nemlig byttet ut noen av min nymoderne julepynt med ting fra barndommen. Den som er mest spesiell for meg er julestjernen som jeg vokste opp med. 

Selv om fargen har blitt litt gulaktig, er det et av de kjæreste minnene jeg har. Mine foreldre kjøpte denne den første julen de bodde sammen, og den har vært med oss hver jul siden. 

Har dere noen kjære minner som dere bare må ha oppe?

 

Den ligner faktisk litt på de i papp en kan kjøpe, men denne er i hard plast.

#juleminner #julestjerne 

 

16 kommentarer

Siste innlegg