Akutt!

I dag satt jeg og jobbet her hjemme og var jo sikkert i min egen lille verden. Plutselig tikker det inn en melding fra Stavanger Kommune der de forteller at de akutt kommer til å ta vanntilførselen til meg og resten av nabolaget i noen timer fra et bestemt klokkeslett. Liker ikke helt ordet akutt da jeg får litt dårlige vibber, men vanntilførsel er vel ikke det verste i disse tider tenker jeg.

Fortsette å jobbe, og nå hadde de grå begynt å våkne. Hva, fra hva tid da? Etter en liten kikk på meldingen hadde jeg fem minutter på meg. Så hva trengte jeg av vanntilførsel denne tiden?

Kanskje litt kaffe? Vannkokeren ble fylt med vann. Og hva mer? Jeg kom ikke på mer og satt meg ned igjen. Og jeg kan fortelle at de fem minuttene gikk fort. Utrolig fort, og gleden over at jeg hadde sikret kaffen varte ikke så lenge. Klokken hadde tikket over de fem minuttene og hva så? Jeg må jo på do tenkte jeg. Hm. Litt seint tenkt for tiden hadde runnet ut. Så den kaffen jeg hadde sikret meg ble nok aldri noe av kan jeg fortelle deg.

Så her sitter jeg da, temmelig trengt kan du si og jeg skal på tur.

Tror jeg gleder meg litt til å komme hjem jeg siden vannet skal etter planen være ok fra fire tiden. Krysser fingrene at det går fint.

Jeg  er temmelig imponert over varslingssystemene som er i dag. Fantastisk må jeg si, tross om jeg kun hadde fem minutter på meg. Ikke slik at det bare forsvinner som før. Så teknologi er en fin ting. Enig?

 

 

10 kommentarer
    1. her i bygda har vannet frosset hos flere,så jeg har lånt bort dunker med beskjed om att det er bare å komme til meg og fylle på vann når det trengs .Kipt uten vann og når det i tillegg blir borte flere dager er det dobbelt kipt.Om dette skjer flere ganger hos deg får du gjøre som jeg ville gjort ,ta den største panna di og fyll opp eller en bøtte,da har du til både det ene og det andre :=)

      1. Det er nok verre hos dere. Nei her var det to timer eller noe slik, så jeg skal ikke klage. Jeg skulle kjøre ut, og det var rett i gata de holdt på å fikse, måtte passe på at jeg ikke rygget i hullet kan du si hehe. klem

    2. Fint å få varsel, og vi er litt vant til at det kan være borte en stund, så jeg tenker alltid på å fylle 2-3 bøtter med vann. For på do må jeg garantert 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg