Fly gjerne – men tenk miljø

Hei dere.

Tenk snart står ferien for tur. Har du planer i år?

Jeg eller vi har ikke de store planene til nå. Vi skal være litt hjemme vet jeg, for vi skal passe en hund, men ellers er det ganske åpent.

Blir det utlandet? ferie i  Norge? Vel – det får tiden vise. Noe må vi finne på.

Skal du ut å fly vil jeg tipse deg om et lite triks om pakking. Hvis du, jeg og alle andre i verden som flyr  pakker 2 kilo mindre i kofferten hver gang vi flyr vil det spare miljøet totalt for 9,5 millioner tonn CO2-utslipp i året.

Så er du som meg som har mye “i tilfelle” med meg på tur, skal det ikke så mye til. Noe klær mindre, et par sko, ikke de største flaskene av hygieneprodukter for eksempel.

Det er som med alt annet. Gjør alle litt får det store effekter.

Så fly gjerne dit du skal, men tenk allikevel litt på miljøet.

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg