Flyvende katter

Hei dere.

I dag opplevde jeg noe litt skremmende og en smule merkelig.

Kanskje ikke helt som overskriften sier, men det føltes slik. Rett og slett en flyvende katt.

Jeg hadde vært og handlet og kjørte hjemover. Plutselig ut fra intet kommer det noe flygende i luften rett foran bilen. Jeg hopper litt i setet, og trykker automatisk på bremsen. I øyeblikket ser jeg ikke hva det var, bare en sort klatt som fyker over veien, rett foran lyktene mine.  Når jeg vender hodet til siden, ser jeg denne skikkelsen forsvinne inn mellom husene på andre siden av veien. Det minnet mye om en katt.

Jeg er selvfølgelig sjeleglad for at jeg ikke traff katten. Det var nære på. Om katten eller skikkelsen er like forskrekket som meg vet jeg ikke, men jeg må jo si at det var en heldig katt tross alt. Det kunne jo gått skikkelig gale.

Har du opplevd noe lignende?

 

 

10 kommentarer
    1. Skummelt bra det gikk godt ! Hadde en elg som sneia over veien foran meg en gang..men var ikke borti den heldigvis.. Ønsker deg en fin morgendag <3

    2. Fint bilde av en annen katt. Lurer på om du kanskje skulle ta langfri i helga å hvile litt 😊 Tror du er litt trøtt jeg. Ha ei fin helg.

    3. Så bra det gikk bra. Ekkelt slikt. Og ja, jeg har opplevd det. Den katten kom bort i hjulet, men ble borte. Heldigvis greidde jeg og finne eieren, katten kom til rette og overlevde. Med en av mine katter skjedde det samme, hun er en gammel dame på 17 år nå. Disse kattene er uforutsigbare og kan gi oss høy puls. Noen ganger :)))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg