Hund til låns

Jeg har nevnt før at jeg er veldig glad i hunder, men føler at slik det er nå har vi ikke tid. Men en liten lengsel er der for det. I forfjor  bestemte jeg og sønnen min for at vi ville melde oss inn i Hjemmekennel her i området.

Det varte og rakk, og vi hadde nesten glemt ut hele greiene. Men når sommeren kom, fikk vi vår første henvendelse. Litt skremmende å takke ja, men etter en liten runde her hjemme ble vi enige at vi prøvde. Da hadde vi besøk av ei herlig tispe i litt over to uker. Det ble mye kos, og mange turer. Sønnen min synes det var så trist når perioden var over, og har snakket mang en gang om dette.

Etter det har vi takket ja til noen opphold innimellom når det har passet. Vi har hatt besøk av både små og store hunder.

Er du som meg, glad i hunder, men føler ikke at tiden strekker til i hverdagen? Da er dette en glimrende anledning. Tross om en får forespørsler, kan en fint takke nei. Blir du litt nysgjerrig sjekk gjerne ut siden deres her: http://www.hjemmekennel.no/hjem   Byer som er mulig er: Stavanger, Oslo og Bergen.

Denne uken har vi besøk av en herlig tispe på et år. Leken og elsker turer. Passer jo oss i grunnen perfekt. Vi har hatt mange turer i området pluss en topp tur til Dalsnuten.

Jeg vet at det er ikke de lengste turene, men været har vært så vekslende denne uken at vi har valgt å ikke ta ut på de lengste utfluktene. Blir været litt bedre kan det hende at det blir flere topper. Jeg må jo og bemerke at hunden vi har på besøk denne uken ikke liker noe særlig regn. Stopper opp og vil hjem.

Ønsker deg en fantastisk torsdag, i regn eller ei.

Dette bilde er tatt på Dalsnuten som er et fjell som ligger i Sandnes Kommune. Det ligger øst for Gandsfjorden ovenfor Dale. Fjellet har en høyde på 323 meter over havet og er et populært turmål i Sandnes. I forbindelse med Sandnes Kommune sitt 150-års jubileum fikk kommunen en kikkert av kommunene Klepp, Time, Hå, Gjesdal og Randaberg. Denne har de plassert på toppen.

Fra toppen er det en fantastisk utsikt over Sandnes og Jæren.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Veldig bra alternativ det der, og jeg ville helt klart ha meldt meg på en sånn ordning hadde det ikke vært for mine to pelsdotter. De liker ikke egne artsfrender eller andre som har 4 ben, dessverre :-/

    2. Det høres veldig koselig ut å ha en hund til låns 🙂 Jeg husker du har fortalt om Låne-hunder før. Kanskje første gangen? Kos deg med hund og sønn 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg