Jeg får epler…….

Gleden er stor her i heimen. Vet du at epletrærne som jeg plantet for to år siden bærer i år. Ja du hørte riktig.

Om det er mine grønne fingre, humler og slike ting eller rett og slett bare skjebnen, det vet jeg ikke men trærne er fulle av kart og små epler. Det ser jammen ut som jeg kommer til å bake hele høsten nå, men det spørs jo hvor mange som overlever sommeren. Det er jeg spent på.

I fjor klarte jeg nesten å lage en eplekake, året før to. Så hvor mange i år?

Når sant skal sies forsvant et eple i fjor, og jeg har og hadde mine mistanker på at naboen hadde vært borti det, men nekter selvfølgelig.

I år derimot kan de ta et par, slik det ser ut nå, uten at jeg merker det.

Og som ikke det er nok, jeg oppdaget også at den lille jordbærplanten som jeg fikk i fjor også har noen røde herlige villmarksbær på seg.

Livet er herlig du, og det er de små hverdagsgledene som er viktig å ta vare på.

Hva gleder deg?

 

Legger med bevisa slik at dere ikke tror at jeg tuller:)

 

14 kommentarer
    1. deilig ,satser på store fine epler og jordbæra er bare å spise med en gang :=) vi fikk epletrea fulle i fjor,mer enn noen år tidligere ,men alle epla var gjennombåre av mark ,i år er her årtidenes acling i rognebærtrea,da satser vi på att marken som er en rognebærlarve har nok og lar eplene i fred :=)

    2. Så artig at det blir så mange epler. 🙂 Våre trær er også 2 år nå, men akkurat i beste blomstringa regnet det skikkelig kraftig, og dagen etter lå alle blomstene på bakken. Om det var det eller annet som gjorde at det ikke blir mer enn 2 epler, vet jeg ikke. Det var noen flere i fjor. Får bare håpe det går bedre neste år 😀

      1. `ja det var jammen meg ikke mange hos meg i fjor til slutt – men er så spent på utfallet i år. Ja det er jo ikke de største trærne så blir morsomt å se når de vokser seg litt større hvor mange som klamrer seg fast.

      1. Ja jeg gjør nok det. Tror absolutt ikke naboen tar, men jeg måtte bare være borti de siden et av de få forsvant. Men det er nok heller at de detter ned. Ikke store buskene enda skjønner du. Og det er jo kjempe stas – klem

    3. Gøy med egne epler.. Hadde et epletre da vi bodde i huset..og det blei det mange epler på etterhvert.. Nå som vi bor i leilighet må jeg kjøpe om jeg skal lage eplekake.. 🙂 Ønsker deg en fin sommer med masse finvær..epler og jordbær <3

    4. Det er så herlig når det blir mye frukt i trærne!!! Jeg får drøssevis av plommer 😀

      De små gledene – det er helt herlig rett og slett!

      Lag deg en fin torsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg