Julestemning i Sandnes

Er du i nærheten av Sandnes og trenger litt julestemning kan jeg absolutt anbefale å ta turen innom byen. Kommer du ikke i julestemning, vel da blir jeg temmelig overrasket.

Her kan du kose deg med pynta julegater og kjøpesenter, Vinterland hvor du kan boltre deg på isen, pariser hjulet eller finne noe fint i en av de utallige bodene. Eller hva med å ta en tur i karusellen?

Dagen i dag har vi tilbragt her, og kan absolutt si at dette var flott. Veldig imponert over byen som har overgått seg selv.

Jeg legger ved noen bilder og håper du liker de.

 

Er det ikke flott?

Vinterland i Sandnes kom til da Sandnes Sentrum AS fikk godkjent søknaden til å lage til arrangementet for å bidra til sentrumsutvikling, stimulere lokalt næringsliv og å øke trivselen i byen. Dette arrangementet vil øke attraktiviteten for besøkende og styrke sentrumssatsingen.

Vinterland er plassert på Ruten i Sandnes Sentrum som er byens nye “Festplass”. Fra gammelt av er det den gamle bussholdeplassen og en har og togstasjonen i umiddelbar nærhet.

 

 

Er ikke disse bodene koselige? Minner meg om et gammelt marked:

 

En ekte gammeldags karusell:

 

Mye spennende å titte på og å smake på:

 

 

Bilde er tatt i Langgaten i Sandnes som er byens handlegate. Gaten er om lag 1 kilometer lang.:

 

 

Hest og kjerre preget gaten, og hadde en hatt snø hadde illustrasjonen vært perfekt:

 

En pust i bakken:

 

Takker for titten og opplevelsen og håper flest mulig er innom i disse siste dagene før jul. Kan anbefales på det varmeste. Aktiviteter for både liten og for stor.

 

6 kommentarer
    1. Hei – så koselig at du er på igjen! For et lekkert vinterland – flotte bilder og god reklame! Liker at det gjøres masse sånn kos før jul – det varmer opp slitne korona-hjerter! Klem og god jul <3

    2. Det er såååå kjekt med Vinterland i Sandnes ❤ Jeg har vært innom 2 ganger, men ganske kortvarig, da helsa har sagt nei.
      Langgata har jeg dessverre ikke fått vært innom. Så tusen takk for fine bilder ❤❤

      1. Ja det var utrolig flott de hadde laget det til må jeg si. Det er så kjekt og de har vært så flinke. Langgt. er alltid koselig og så anbefaler turen:) God bedring til deg da. Sender deg en stor juleklem jeg:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg