Naturens overraskelser

Du vet. De gangene du føler du er på rett sted til rett tid.

Det skjer ikke så ofte, men følelsen det gir er noe en lever lenge på.

I dag var jeg en liten runde på Ullandhaug i Stavanger som er et friluftsområde med flotte turmuligheter. På vei tilbake til bilen ble jeg obs på en masse kvitring. Dette var ikke i selve området siden jeg gikk på en gangsti med trær på den ene siden.

Jeg prøvde å følge lyden, men så ingenting med første øyekast. Men kvitringen fortsatte.

Jeg måtte faktisk stoppe helt opp før jeg så to-tre småfugler som svirret rundt noen småtrær. Siden jeg hadde mobilen tilgjengelig fikk jeg tatt noen bilder, men siden de forflyttet seg hele tiden ble det ikke de beste resultatene.

Er det noen som ser hva slags fugler dette er? De er bitte bitte små og vingene gikk i ett selv når de sto på greinene.

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg