Nysende katter

Nå har jeg endelig funnet løsningen. Tror jeg. Så ser du en nysende katt i nabolaget mitt, ja da kan det rett og slett være jeg som er synderen til nysa.

Du skjønner. Jeg har funnet ut at hagen min har vært et fristed for alle katter som ferdes i området til å legge i fra seg ting som jeg ikke synes er det kjekkeste å ha i hagen min. Og jeg kan fortelle deg det at disse tinga, vel de lukter. Skikkelig. Og så er det ikke dekorativt heller. Tvert i mot.

I tillegg drar de med seg snegler som jeg ikke har i hagen min nå etter et vidundermiddel som jeg ikke får lov å kjøpe har kjøpt

Så ja, jeg har gått lei. Så nå går jeg min daglige runde med pepperbørsa mi. Kjøpt en egen til formålet – og drysser i alle jordflekkene jeg har i hagen.

Til nå har det virket.

Både tinga og sneglene er vekke. Og ikke minst. Jeg er happy.

Så det var mitt lille morgentips til deg. Hvis det hender du også får slike stinkende ting i hagen din.

Ha en fin dag.

 

 

12 kommentarer
    1. et godt tips dette ,katter kan en jo ikke oppdra litt verre her for vi har en del fricampere nede ved sjøkanten,dei fleste har bobil men i år har jeg også sett telt og campingvogn ,når jeg skal i skogen trakker jeg nesten rett opp i all etterlatenskap,dei tømmer rett og slett potta i skogkanten eller gjør fra seg på stedet og dei bruker skikkelige mengder med papir i tillegg ,skulle hatt dynamitt der ja for det er skikkelig guffent

      1. Uff. Det er jo tragisk må jeg si. Og ikke minst ekkelt. Og kan tenke det ligger og godgjør seg.
        Ja det har fungert. Og jeg liker katter, men akkurat å ha hagen som toalett liker jeg ikke hehe.

    2. Der ramlet det inn et morgenkrydret innlegg 😀 Ja du allmektige. Har katter rundt om her, men har faktisk ikke registrert at de har lagt fra seg noe på tomta mi….

    3. Det er derfor det er viktig at folk vaksinerer kattene sine, for det er skummelt hvis katter sprer om seg med katteforkjølelse.

      Hørte en venninne av meg var bekymret for huskatten sin som nøs etter hun hadde vært på kennelopphold. Det gikk bra. Katten fikk medisin til veterinæren.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Hmm … Då lura eg på om Felleskjøpet selger 60 kilo’s sekker med pepper, som eg kan strø utover friområdet her på rekkehuskomplekset, me bor på … 🙈🙈
      Siden noen nye naboer, foretrekker katter foran barn, og har tre gaupe lignende dyr som driter overalt, her hos oss … 😱😱

      Hjelp, altså … 🤣🤣🤣

    5. Takk for tipset 🥰 Jeg lurer på om det gjelder hunder også? Hos meg flyr folk å lufter hundene sine, som flyr inn i bedet mitt og gjør fra seg. Kan ikke rota i jorda der uten hansker, det er sikkert 😳

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg