Orrestranden – Jæren

I går var vi på en herlig tur til Orrestranden som er en av Jærstrendene som ligger i Klepp Kommune.  Det er faktisk den lengste stranden i Norge og er hele 3 km lang. Strand og sand så langt øye kan se.

Ved denne stranden finner du også Friluftshuset som er et regionalt kultursenter med kunstutstillinger, konserter og arrangementer av forskjellige slag.

Friluftshuset ble bygget i 1987 og utvidet i 1992. 16. desember 1999 brant senteret ned til grunnen, men ble bygget opp igjen i samme stil og gjenåpnet 16. mars 2002. Byggets arkitekt er Per Line.

Å gå frem og tilbake her i sanden kjenner en godt i beina, og er en skikkelig rumpe trening. Vi traff på noen få joggere på veien, og jeg kan tenke meg at dette er en super trening. Men vi foretrakk å gå.

Jeg legger ved noen bilder og håper dere liker de.

 

Ønsker du å lese mer om Jærstrendene har jeg flere innlegg om andre strender liggende i arkivet mitt under Rogaland.

 

 

 

 

Friluftshuset :

4 kommentarer

Siste innlegg