Sirdalen

Hei dere.

Ja endelig har jeg også fått en helg på fjellet i år. Eller for å være nøyaktig, en overnatting.

Vi kjørte opp til Sirdalen lørdag morgen og var over til søndag.

Sirdal ligger i Vest Agder, nord-vest, og er et populært fjellområde hvor mange fra Stavanger distriktet gjester, sommer som vinter.

Været var veldig vekslende, med grader som hoppet litt over og litt under null. Innimellom kom solen frem og det var nærmest vindstille, og da fikk vi følelsen av at det var påskefjellet vi var på.

Lørdag kveld laget jeg til en viltgryte som ble utrolig god. Oppskriften fant jeg tilfeldig på nettet HER. Kan virkelig anbefales. Hver smule ble spist opp hos oss. Jeg ganget oppskriften opp med en halv, slik at det ble til 9 personer. Vi var 7 voksne.

Jeg legger ved noen bilder av turen vår og ønsker dere en fortsatt fin mandag.

 

Før vi kommer til løypene må vi over et vann, og starten på turen var der ganske grått og det blåste litt.

 

Her er vi i løypa. Solen tittet frem innimellom og det var nydelig.

 

Litt natur. Det er ikke så mye snø i år, men det holder til å traske litt på ski.

 

 

 

Litt snøfall fikk vi også:

 

Våknet søndag morgen til dette:

 

6 kommentarer
    1. Hørtes og så trivelig ut 🙂 Nå er det mange år siden jeg har vært på fjelltur..Er flott med snøen, men deilig at det våres i lavlandet nå 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. så flott att dere fikk et fint fjellvær ,sol og litt snø er mye bedre en vindt med storm i kastene :=) tittet litt på oppskriften din og den ser skikkelig deilige ut ,godt med en fin helg sammen med gode venner

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg