Skandale Rips!

Jeg prøver meg på litt av hvert i hagen, og har også fått meg en rips busk. Ja jeg har den enda, og nå henger bæra røde og fine, og jeg burde jo være den stolte eieren.

Men tingen er den. Tross bæra, så har det skjedd en liten merkelig ting i hagen min med denne busken de siste ukene. Noen har rett og slett spist opp bladene. Ikke bæra, men bare bladene.

Jeg pleier jo ikke spise bladene selv, så forsåvidt kunne det jo være greit. Men hvem spiser disse. Ja det er det som er mysteriet her. Og de røde bæra som henger her – kan de spises?

Jeg kommer nok ikke til å spise de, ei heller servere de til noen. Så jeg får nok være rips løs i år.

Så er det noen gartnere her, eller andre for den saks skyld som har løsningen på mysteriet mitt, så hører jeg gjerne. Alt mottas med takk.

 

Som du ser er bæra røde og fine:

 

 

Litt spesielt uten det grønne rundt:

 

 

Og her er busken i sin helhet.

10 kommentarer
      1. Jeg tror mer det er noen smådyr som har kommmet på. Tror ikke rådyr kommer inn her. Litt skeptisk å spise de så det blir nok ikke spist fra dette i år. En fin kveld til deg også.

    1. dette har jeg sett før ,på stikkelsbærbusk vi hadde i hagen,det var små åmer og det tok ikke lang tid for dem å tømme buskene for bladverk ,mest sannsynlig en type sommerfugl som har lagt egga sine på bladene ,og når egga ble klekt så spiser åmene bladene ,,bæra er ikke farlige å spise ,men der var ikke så mange ser eg ,du får passe på neste år og se om du får åmer på busken igjen ,vi ble lei etter 2-3 sesonger da det skjedde igjen og igjen så vi fjerne stikkelsbærbuskene,,

    2. Det har jeg aldri sett før. Ser at du har fått svar som kan forklare det, men snålt var det. 🙂

      Lenge siden jeg har vært innom deg, så det var koselig å lese meg litt opp hos deg igjen. Du var jo min første følger for flere år siden. 😉
      Jeg har vært litt lite aktiv både med å blogge og lese blogger, men i dag tok jeg meg tid til bare dette.
      Fint å se at du fortsatt blogger, og har det fint.

      God fredag og helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg